We zijn tegenwoordig steeds meer op het internet te vinden. Vele processen worden geautomatiseerd en kunnen we bijvoorbeeld vele producten online kopen. Dit leidt ertoe dat vele consumenten niet meer in de winkelstraten te vinden zijn, maar zij juist online hun aankopen verrichten. Er is steeds meer concurrentie op de markt en doet ieder bedrijf zijn uiterste best om boven de concurrenten uit te steken. In dit blog zullen we dieper ingaan op hoe jij met je bedrijf kunt groeien, aan de hand van SEO en online adverteren. 

Maak gebruik van SEO!

Wanneer je wilt groeien met je bedrijf, is het in eerste instantie verstandig om te bepalen op welke manier je zou willen groeien. De twee meest voorkomende strategieën zijn het inzetten van SEO, of het gebruik maken van online adverteren. Met een SEO-strategie wordt er op lange termijn voor gezorgd dat er meer relevant verkeer, op organisch gebied naar de website zal komen. Elke maand wordt er aan gewerkt om meer relevant zoekverkeer naar de website te genereren, waarna je na één jaar al een erg groot en duidelijk verschil zult zien in bijvoorbeeld het aantal bezoekers per maand. Op den duur zul je beschikken over een sterk gemiddeld aantal relevante bezoekers per maand, waarna ook het bedrijf met de website zich hoger zal positioneren in de zoekmachine!

De voordelen van online adverteren

Een andere strategie die je in zou kunnen zetten met het bedrijf, is online adverteren. Met online adverteren koopt een bedrijf advertenties, ontwerpt deze en zorgt de zoekmachine er vervolgens voor dat de doelgroep deze advertenties te zien krijgt. Onder online adverteren vallen bijvoorbeeld de display-advertenties of de advertenties die te zien zijn in de zoekmachine. Het voordeel van online adverteren is dat je direct zichtbaar bent bij de doelgroep. Binnen de zoekmachine sta je bovenaan met je advertentie en ook de display-advertenties zullen zichtbaar zijn bij de doelgroep.

Het nadeel daarentegen is dat je bij een strategie waarbij je alleen online adverteren inzet, je zult moeten blijven betalen voor de advertenties om gezien te worden. Wanneer je stopt met online adverteren, zal de zichtbaarheid ook direct afnemen.

Het verschil tussen SEO en online adverteren

Er zit een duidelijk verschil tussen online adverteren en een SEO-strategie. Met een SEO-strategie wordt er op lange termijn gewerkt om meer potentiële en relevante bezoekers naar de website te genereren. De structuur en de teksten worden geoptimaliseerd, waarna de website zich hoger zal positioneren in de zoekmachine en er uiteindelijk meer zoekverkeer wordt gegenereerd. 

Met online adverteren betaal je een bedrag per advertentie, waarvan de kosten verschillen per branche. In tegenstelling tot een SEO-strategie bereik je direct erg veel mensen en is de zichtbaarheid van het merk, bedrijf en de advertentie erg hoog. Het nadeel is dat je voor veel zichtbaarheid ook veel zult moeten betalen en je eigenlijk niets opbouwt op langere termijn, terwijl je bij een SEO-strategie hier juist naar toe aan het werken bent.

Kijk eens naar de mogelijkheden en de strategie die aansluit op de doelstellingen, waarna je kunt starten met groeien in de zichtbaarheid!